2013/04/06

Sofi Oksanen - Túl rövid szoknya ( Történetek a konyhából) Miért tettem ezt magammal?


Miért tettem ezt magammal?
Miért menekültem hozzád?
Miért ágyadba menekültem?
               egy éjszakára
Előszobád padlójára
             egy éjszakára.

Konyhád asztalára
            egy éjszakára.
Miért engedtelek bennsőmbe?
            egy éjszakára
Miért tettem ezt magammal?
Miért hagytam, hogy ágyba cipelj?
           egy éjszakára
           még egy éjszakára
akartam még egy éjszakát.

Miért tettem ezt magammal?
Hónapok múlva, évek múlva,
mikor minden messze volt, amennyire csak lehetett
mikor mát nem voltak emlékek
mikor már semmit nem kellett keresni
mikor minden jól ment.

Miért tettem ezt magammal?
Miért dobtam cipőm a padlódra
szoknyám, pólóm, harisnyám.
Miért dobtam mindent a padlódra?
Mindent, amit magamra tudtam gyűjteni.
Miért tettem ezt magammal?
Miért tettem ezt magammal!

És reggel hazaosonok
mezitláb, harisnya nélkül
lábaim alatt hideg a taxi gumiszőnyege
hideg műbőr, reggel reggel-rádió
hideg napfelkelte, hideg reggel-emberek
Az Alko☆ már nyitva van
ajtajában még téged érezlek bőrömön.


☆ Alkoholos italok árusító üzlet Finnországban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése